MASALAH YANG DIHADAPI

la "dengar kata puan nak tunangkan anak." pastu mak dia kata " ehh takdela.. yang abang tu kenduri kawan dah. yang adek blaja lagi kat U." pastu aku mcm tersentap gila sbb suara amak dia sangat telus. pastu aku pancing lagi." entah la. sapa tah cakap. caya dengar2 je". mak dia mmg menafikan. mak dia siap pelik lagi. mak dia tanya " tunang ngan sapa?" pastu mak dia gelak.so.. aku pun nak make it short, aku pun kata "agaknye salah berita la kot" pastu dah la..

then, pkl 2 ptg dia kata dia dah sampai kampung. okla. pastu aku tgk kat forum lain , boleh lak dia memosting pukul 3 ngan ngan 4 lebih. aikkk.. boleh plak ngkau berbincang sambil memosting? hai semua.. ok. before this aku ada mengutarakan masalah aku kat sini.

hari sabtu yang dulu aku mcm rasa pelik. tibe2 hati aku berdetik yang ntah ntah mamat tipu je kata mak dia nak tunangkan. tp berdasarkan apa yang dia kata kat aku dan dr reaksi dia, mcm betul la plak mak dia nak tunangkan dia.
so, masa dia konon2 on the way, aku call mak dia and menyamar konon2 kawan lama mak dia. pastu aku pancing
pastu petang dia call.
dia kata mak dia taknak dengar apa apa reason and mmg mak dia nak tunangkan dia jugak. aku tak bgtau la pasal perbualan aku ngan mak dia. dia kata parents dia dah basuh dia. dia kene concentrate kat girl tu. cara dia ckp mmg menderitakan aku yang mendengar. dengar mcm org yang dalam kebuntuan. then masa tu aku terpikir, maybe mak dia taknak berita pertunangan ni tersebar. maybe among their faimly je. aku pun nanges2 sbb akan kehilangan dia. pastu tetibe aku dgr mcm bunyi bising yang familiar. bunyik org sorak. aku tanya dia. dia kata dia kat tepi tingkap and ade org main2 kat taman, tp jawapan dia mcm pelik, hati aku mcm ragu2. okla. fine.pkl 7 lebih dia kata dia kene temankan mak dia.aku pun lap lap air mata and kuar bilik. mak aku kata td ade game badminton kat TV. baru aku teringat ttg sorakan tu. sorakan tu sorakan kawan2 bilik dia!! kalau taman, napa sorakanya sekejap2? napa tak berterusan? pastu bunyik sorakan tu bunyik indoor.lagipun before this aku selalu dgr sorakan mcm tu.aku mcm terpikir something. betul ke dia kat perlis, then aku suruh adek aku call mak dia and menyamar as kawan lama mamat ni and konon2 nak bg kad jemputan kawen tp tak dpt kontek mamat ni. mak dia kata mamat ni tak balik kampung minggu ni sbb ade presentation. balik ujung bulan ni. adek aku kata suara mak dia mesra and telus je~cian plak aku kat mak dia.

pastu tak lama tu, mamat ni sms aku, tanya betul tak aku ade call mak dia. aku ngaku je la. pastu dia kata aku memburukkan keadaan. dia kata mak dia kecik hati. pastu aku ngan adek aku review balik. kalau mak dia menipu, mestila mak dia tak mesra mcm tu. aku rasa, bila adek aku call, mak dia call mamat ni balik and ckp yang ade org carik sbb nak bg kad kawen. pastu maybe mak dia ckp jugak yang mak dia pelik sbb pg tadi ade org kata nak bertunangkan anak. sbb tu la kot mamat ni tau aku yang call. sbb dia je yang cakap kat aku pasal tunang ni.kalau mamat ni betul2 berada di kampung dia, mesti la mamat ni tahu tentang panggilan aku yang pertama, kan?

skrg ni aku tak tau nak percaya siapa? kalau dia nak tinggalkan aku, ckp direct kat muka aku. jgn tipu.

then aku pernah teringat yang dulu dia pernah kata kat aku yang dia mcm terpikir nak alone sbb masalah kesihatan dia. dia kata lebih baik aku hilang dia skrg dr hilang dia kemudian.dia. entah la. adakah dia ambil langkah ni untuk be "alone"? sbb dia mmg tau yang aku sgt suffer kalau dia takde. malam2 tido pun ngigau carik dia.

tapi kenapa dia tak habeskan masa yang dia ada ni bersama aku? kalau dia lemah, aku akan jadi kekuatan dia!! kenapa perlu buat mcm ni.

nak kata dia tak sayang aku, sampai malam sabtu sebelum dia marah tu dia kat adia still sayang aku sampai bile2. perilaku dia mmg nampak dia sayang kat aku.(tak taulah kalau dia berpura)..

entah la aku keliru. dia mmg marah betul pasal aku call mak dia sampai kan dia kata WTF kat aku and BACK OFF pls kat aku.
mcmane ni...

wahai lelaki... agak2 mengapakah kaum sejenis u all ni bertindak cm ni?

Monday, April 5, 2010 at 7:09 PM

2 Comments to "MASALAH YANG DIHADAPI"

This comment has been removed by the author.

yesssss............

Post a Comment